Tuesday, October 18, 2011

Hobi saya: Mengumpul kad sihir



Sejak saya berumur sepuluh tahun, saya telah bermain dengan dan berdagang kad ini. Setiap kad ada gambar yang sungguh cantik menggambarkan ciri-ciri tertentu, kesan atau tempat kejadian. Saya paling suka kad Gembala Senja. Kad ini menggambarkan malaikat memakai pakaian putih yang panjang, memegang sebilah pedang. Malaikat ini memakai tudung putih untuk menutup mata, karana dia takut cahaya matahari. Di sudut bawah kanan ada nombor menandakan kekuatan dan kuasa ketahanan watak. Kotak teks di bawah kad ini beritahu pembaca kemahiran ini . Saya suka bermain permainan ini dengan kawan baik saya di sekolah atau rumah saya!

1 comment:

  1. Selamat pagi, ini komen tentang blog anda

    1. Hobi Saya: Mengumpul kad sihir
    2. Sejak saya [berumur] sepuluh...
    3. memainkan > bermain
    4. perdagagan > dan berdagang
    5. ada [gambar yang sungguh cantik] menggambarkan
    6. Saya [paling suka kad Gembala Senja].
    7. Dia > Malaikat ini memakai tudung...
    8. Di sudut bawah kanan (bawah describes the corner) kanan locates the lower corner
    9. keliatan > kuasa ketahanan
    10. awak > pembaca/pengumpul
    11. memain > bermain
    12. skolah [typo]

    Komen tentang gambar

    13. magic the gathering? Jangan gunakan bahasa Inggeris

    14. Gambar pertama tidak nampak muka anda.
    Gunakan gambar yang ada imej anda bermain kad ini.

    15. Gambar kedua: tuliskan nama gambar [Gembala Senja?]

    terima kasih

    ReplyDelete